فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با صدور اطلاعیه‌ای در مورد 13 آبان اعلام کرد:

براساس هماهنگی شورای تبلیغات اسلامی تنها راهپیمایی در مقابل لانه جاسوسی آمریکا دارای مجوز قانونی است و هرگونه تجمع و راهپیمایی دیگر ممنوع است.

در این اطلاعیه آمده است: هرگونه تجمع و راهپیمایی غیر از آن ممنوع است و نیروی انتظامی با افراد و گروه‌هایی که قصد ایجاد ناآرامی و بی‌نظمی و رفتار غیرقانونی داشته باشند‌، براساس وظیفه قانونی خود با قاطعیت برخورد می‌کند.

فرماندهی انتظامی تهران بزرگ انتظار دارد شهروندان به تذکرات پلیس راهور تهران در مورد محدودیت‌های ترافیکی در این روز توجه کرده و با ماموران نیروی انتظامی  برای جلو‌گیری از ترافیک و بی‌نظمی همکاری کنند.

رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ نیز در نشستی با خبرنگاران در مورد برخورد پلیس با تجمعات غیرقانونی در 13 آبان گفت: برخورد پلیس شامل تذکر، ارجاع و هدایت خواهد بود اما اگر بنا باشد که افرادی که اقدام به تجمعات غیرقانونی کرده‌اند، در برابر ماموران مقاومت کنند و یا برخوردی با پلیس داشته باشند، پلیس نیز برخوردی قاطع خواهد کرد.

البته در مرحله اول موضوع برخورد، تذکر است اما پلیس خود را آماده کرده که با هر گونه اقدامی که خارج از مسیرهای اعلام شده باشد و منجر به بی‌نظمی شود، برخورد مقتدرانه‌ای داشته باشد.

سردار علیپور در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه پلیس به برخی از اصناف مانند آژانس‌های مسافربری در امیر آباد اعلام کرده که در روز 13 آبان تعطیل باشند، اظهار داشت: این موضوع صحت ندارد و آنها در حول و حوش برگزاری مراسم 13 آبان برابر سنوات گذشته به‌دلیل حجم حضور مردم، خود کسبه در مراسم 13 آبان حضور پیدا می‌کنند. در نتیجه مغازه‌های منطقه خودبه‌خود تعطیل خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه ممکن است تجمعات غیرقانونی در مقابل لانه جاسوسی آمریکا برگزار شود و افرادی شعارهای انحرافی سر دهند، گفت: اگر شعار انحرافی خارج از حیطه مراسم داده شود، پلیس برداشت می‌کند که افرادی قصد ایجاد بی‌نظمی در مراسم را دارند، لذا این بی‌نظمی بخشی از ماموریت پلیس است که باید با آن برخورد شود.

رئیس پلیس امنیت تهران در رابطه با سؤال دیگری مبنی بر حضور سپاه و بسیج برای تامین امنیت روز 13 آبان، تنها به گفتن اینکه دیگر نیروها آمادگی خودشان را دارند، بسنده کرد.

سردار علیپور درباره استقرار ماموران پلیس در سطح شهر نیز اظهار کرد: پلیس حضوری آشکار در مناطق پیرامونی محل برگزاری 13 آبان به‌منظور خدمت رسانی و برخورد با افرادی که اقدام به بی‌نظمی‌های احتمالی کنند و قصد انحراف مراسم 13 آبان را داشته باشند، خواهد داشت.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا پلیس با افرادی که نمادهای سبز به همراه دارند، برخورد خواهد کرد، با اشاره به اینکه ماموران پلیس با کسانی که بخواهند مراسم را منحرف کنند، تحت هر شرایطی برخورد می‌کند، افزود: نماد سبز مگر نمادی است که امروز بیرون آمده؟ نماد سبز، یک نماد تاریخی و مذهبی است و گروه و جریانی نباید این نماد را منتصب به‌خود کند، نباید این طرز تفکر را داشت و این‌طور بهره‌برداری کرد.

محدودیت‌های ترافیکی

همزمان با برگزاری مراسم روز 13 آبان در تهران،‏‌ راهنمایی و رانندگی تهران محدودیت‌های ترافیکی امروز را اعلام کرد.بر این اساس مسیر ورود دانش‌آموزان پسر، خیابان طالقانی از خیابان حافظ و سپهبد قرنی تا لانه جاسوسی بوده و مسیر عبور دانش‌آموزان دختر، خیابان طالقانی از سمت شریعتی و مفتح به سمت لانه جاسوسی است. همچنین شمال به جنوب مفتح تا لانه جاسوسی نیز برای دانش‌آموزان دختر پیش‌بینی شده است.

معاون ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به محدودیت‌های تردد که از ساعت 6 صبح امروز اعمال می‌شود، تصریح کرد: طول خیابان طالقانی از سپهبدقرنی تا مفتح در مرحله اول بوده که اگر تعداد شرکت‌کنندگان در تظاهرات بیشتر شود، طول این محدودیت بیشتر می‌شود.
سرهنگ پریزاد افزود: طول خیابان ایرانشهر از خیابان آذرشهر تا طالقانی و طول خیابان مولوی به سمت شمال تا سمیه از محدودیت‌های تردد اعلام شده است.

معاون ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به محدوده تردد اتوبوس‌ها عنوان کرد: شرکت واحد در خیابان طالقانی از شرق به غرب در حرکت بوده و از ساعت 6 صبح از خیابان مفتح به سمت جنوب ادامه مسیر داده و از خیابان سمیه به سمت غرب حرکت می‌کنند. به گفته معاون ترافیک پلیس راهور تهران تردد تمامی وسایل نقلیه سنگین در طول خیابان طالقانی و شریعتی ممنوع است.

کد خبر 94392

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز